Κυριακή 19 Νοεμβρίου 2017

Αυτή είναι η πρόταση της Boeing για την αναβάθμιση των F-16 και την προμήθεια F-15

Αμερικανική μονομαχία όχι στο Ελ Πάσο, αλλά στην Αθήνα!
Μονομάχοι τα δύο μεγαθήρια της αμερικανικής αεροναυπηγικής βιομηχανίας.
Η Boeing εκδήλωσε το ενδιαφέρον για τον εκσυγχρονισμό των F-16, κόντρα στην επίσης αμερικανική Lockheed Martin που είναι η κατασκευάστρια των αεροσκαφών.
Στην …ποδιά της “πτωχής Ελλάδας” “σφάζονται” εταιρείες!
 
 
To Militaire.gr έχει στη διαθεσή του τις  δύο επιστολές που έστειλε η Boeing στον ΥΕΘΑ Πάνο Καμμένο, με τις οποίες ζητά συνάντηση προκειμένου να τον ενημερώσει για την πρότασή της.
 
 
Η πρώτη επιστολή έχει ημερομηνία 1η Νοεμβρίου. 
Σ΄ αυτή παρουσιάζεται συνοπτικά η πρόταση της Boeing η οποία έχει τιμή βάσης τα 1,156 δις δολάρια για τον εκσυγχρονισμό  123 F-16 της ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας κι όχι 85 όπως έχει αποφασιστεί.
 
 
Στην ίδια πρόταση γίνεται λόγος για τον εκσυγχρονισμό των παλαιών F-16 block 30 -τα πρώτα που αγοράστηκαν τη δεκαετία του 80- με κόστος 176 εκατομμυρίων δολαρίων.
 
Στην επιστολή γίνεται λόγος για τη χρηματοδότηση.
Σύμφωνα μ΄ όσα γράφουν “η Boeing, μέσω της θυγατρικής της Boeing Capital Corporation (BCC), είναι έτοιμη να συνεργαστεί άμεσα με την Ελληνική Δημοκρατία για να βοηθήσει στη διάρθρωση και την οργάνωση χρηματοδότησης για την αναβάθμιση του στόλου των F-16.
 
 
Εξετάζουμε διάφορες επιλογές που θα επιτρέψουν στην Ελληνική Δημοκρατία να χρηματοδοτήσει τις απαιτούμενες αναβαθμίσεις και υποστήριξη για τα αεροσκάφη F-16.
 
Η Boeing διαθέτει ένα ευρύ φάσμα σχέσεων σε όλες τις παγκόσμιες κεφαλαιαγορές και συνεργάζεται με χρηματοπιστωτικά ιδρύματα που κατανοούν τη στρατιωτική χρηματοδότηση και τη χρηματοδοτική μίσθωση.
 
Είμαστε πρόθυμοι να συζητήσουμε με εσάς και το προσωπικό σας αυτή την ευκαιρία με περισσότερες λεπτομέρειες”. 
 
 
 
 
Το “κερασάκι στην τούρτα” της  Boeing είναι ότι δηλώνει  διατεθειμένη να συζητήσει “σχετικά με την πιθανότητα απόκτησης από την Ελλάδα αεροσκαφών  F-15C / D Air Superiority Fighters”.
Ήταν προφανές ότι η δήλωση Τραμπ δίπλα στον Τσίπρα περί “αεροσκαφών από την Boeing” δεν ήταν τυχαία.
 
 
Η δεύτερη επιστολή της Boeing έχει ημερομηνία 7 Νοεμβρίου. 
Σ΄αυτή επικεντρώνεται στο θέμα της χρηματοδότησης του προγράμματος αναβάθμισης των F-16 και δηλώνει πρόθυμη να στείλει στην Ελλάδα στελέχη της για συζητήσεις.
 
 
Τώρα τι γίνεται είναι το ερώτημα που προκύπτει;
 
Η πρόταση της Boeing είναι προφανώς ιδιαιτέρως δελεαστική.
Και λόγω κόστους αλλά και λόγω της υπόθεσης F-15.
Ποια είναι τα δεδομένα αυτή τη στιγμή.
 
 
Οι διαπραγματεύσεις με την Lockheed Martin συνεχίζονται, αλλά το θέμα του κόστους ήταν τροχοπέδη στο να “τρέξει” και να κλείσει η συμφωνία.
Τα 2,4 δις που ανακοίνωσε ο ίδιος ο Τραμπ για τον εκσυγχρονισμό 123 F-16, ανάγκασαν την Ελλάδα να αναζητήσει εναλλακτικές λύσεις.
Η πιο εύκολη και γρήγορη ήταν να μειωθεί ο αριθμός των αεροσκαφών που θα εκσυγχρονιστούν.
 
 
Από τα 123, “πέσαμε” στα 85 και πάλι μας “χωρίζουν” 300 εκατομμύρια από την στόχο του 1,1 δις που έχει τεθεί ως οροφή για το πρόγραμμα αναβάθμισης.
Η αλλαγή του σεναρίου έχει προκαλέσει καθυστέρηση.
 
 
Το πρώτο ερώτημα που προκύπτει είναι αν μπορεί μια εταιρεία εκτός της κατασκευάστριας να αναλάβει τον εκσυγχρονισμό των F-16.
Η μοναδική εμπειρία που υπάρχει (με όχι θετική έκβαση), είναι με τα αεροσκάφη της Νότιας Κορέας που επιχείρησε η ΒΑΕ να εκσυγχρονίσει.
 
 
Το πρόγραμμα εγκαταλείφθηκε γιατί η ΒΑΕ δεν μπορούσε να το ολοκληρώσει στο κόστος που είχε προϋπολογίσει.
Αυτό είναι και το βασικό επιχείρημα όσων δεν βλέπουν με καλό μάτι την εμπλοκή της Boeing στο πρόγραμμα.
 
 
Από την άλλη επειδή ψάχνουμε και το τελευταίο ευρώ, η πρόταση της  Boeing δεν μπορεί παρά να συζητηθεί.
Η Boeing έχει “επαφή” με τα F-16 αφού είναι η εταιρεία η οποία ανέλαβε να μετατρέψει αεροσκάφη αυτού του σε αεροσκάφη που πετούν ….χωρίς πιλότο!
Πρόκειται για αεροσκάφη F-16 που παίζουν το ρόλο των εναέριων στόχων για εκπαιδευτικούς λόγους στις ΗΠΑ.
 
 
Απογειώνονται και πετούν χωρίς πιλότο ελεγχόμενα από το έδαφος!
Συνεπώς οι υποστηρικτές της διερεύνησης της πρότασης της Boeing λένε πως δεν πρέπει να αποκλειστεί η πρόταση χωρίς να εξεταστεί.
 
 
Η αμερικανική “αερομαχία” είναι μια επανάληψη της “σύγκρουσης” του 1999, μεταξύ Lockheed Martin και Boeing.
Τότε είχε κεδίσει η πρώτη αφού η κυβέρνηση Σημίτη είχε την τελευταία στιγμή αποφασίσει την αγορά F-16 αντί για F-15 της Boeing. 
 
 
Όπως και να ΄χει φαίνεται ότι και η περίπτωση του εκσυγχρονισμού των F-16 θα απασχολήσει επι μακρόν….
 
 
 
[youtube https://www.youtube.com/watch?v=Pb7tZHCDl5w&w=560&h=315]
 
 
 

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Λαμβάνοντας αφορμή από την εξαιρετικά γρήγορη και επιτηδευμένη παρέμβαση του πρεσβευτή των ΗΠΑ στην Αθήνα, σχετικά με την προγραμματισμένη παρουσίαση της Boeing για εναλλακτική πρόταση για την αναβάθμιση των F-16, μυρίζομαι δύο υποθέσεις. Η μία είναι να διαβλέπει ότι η εμπλοκή Boeing οδηγεί σε καθυστέρηση το
πρόγραμμα, η άλλη να δουλεύει υπέρ των συμφερόντων της Lockheed (μέσω Ντένη) με προοπτική μετά την συνταξιοδότηση να πιάσει δουλειά εκεί (λίαν σύνηθες στις ΗΠΑ) ή και τα δύο. Αντίστοιχες θορυβώδεις παρεμβάσεις από αρμοδίους / ειδήμονες υπήρχαν και για πιθανές φθηνότερες λύσεις (από αυτή της Lockheed) για τα Ρ-3.

Μήπως το σκάνδαλο που έλεγε η Ντόρα, αφορούσε στο ότι το ΥΠΕΘΑ (το οποίο ήταν, διαχρονικά και διακομματικά, «αυτοκόλλητο» με τον Ντένη) είχε ζητήσει να λάβει την άδεια του κονγκρέσου των ΗΠΑ με μόνη εμπλεκόμενη εταιρεία την Lockheed; Εάν το αρχικό έγγραφο LOR (ή και μεταγενέστερα άλλα έγγραφα) αναφέρουν τον όρο «κατασκευαστής» (έτσι ώστε να μην «καρφώνονται» οι αρμόδιοι εμπλεκόμενοι) τότε αυτό αποτελεί δέσμευση από την αμερικανική υπηρεσία (DSCA) να ασχοληθεί μόνο με την Lockheed και όχι να ψάξει για άλλη πιθανή συμβατή λύση αναβάθμισης (όπως π.χ. Boeing). Ενημερωτικά, η DSCA υποχρεούται από τον νόμο των ΗΠΑ να ενεργήσει όπως θα ενεργούσε για τις ίδιες τις ΗΠΑ. Όμως οφείλει να ακολουθήσει και τις οδηγίες του πελάτη. Αν ο πελάτης ζητούσε την «οικονομικότερη δυνατή λύση» για την αναβάθμιση των F-16, η DSCA υποχρεούτο να έπαιρνε προσφορές και θα διενεργούσε διαπραγματεύσεις με όλες τις εταιρείες που έχουν αντίστοιχες δυνατότητες (όπως και η Boeing). Μετά η DSCA θα επέλεγε την οικονομικότερη λύση και θα την δρομολογούσε για έγκριση στο Κογκρέσο. Όμως η απόφαση του Κογκρέσου ήταν για Lockheed μόνο !!! Από την επιθυμία όμως της Boeing να κάνει παρουσίαση φαίνεται ότι, δεν την είχε εμπλέξει η DSCA. Ο μόνος λόγος που έχει η DSCA για να μην εμπλέξει την Boeing, παρόλο που ξέρει ότι αυτή έχει τέτοια δυνατότητα, είναι να δεσμεύεται από τον πελάτη δηλ. το ελληνικό ΥΠΕΘΑ.

Ιδού πεδίον δόξης ερεύνης λαμπρό!!!