Δευτέρα 20 Νοεμβρίου 2017

Ζούμε ιστορική περίοδο: To γεωπολιτικό καρκίνωμα της Τουρκίας θα τελειώσει

Οι 3 Συνθήκες που απειλεί να ακυρώσει ο Ερντογάν


Σε μετωπική με τις ΗΠΑ πάει ολοταχώς ο Ρ.Τ.Ερντογάν με την ευρύτερη περιοχή μας να παίρνει φωτιά καθώς η Τουρκία στοχεύει στην ακύρωση -προς όφελος της φυσικά- τριών θεμελιωδών συνθηκών:

Tην «ακύρωση» της «Συνθήκης της Λωζάνης» με την διεκδίκηση δεκάδων νησίδων και μικρονήσων από την Ελλάδα , την «ακυρώση την συνθήκης του Μοντρέ στα Στενά και την ακύρωση της συνθήκης «Σάικς-Πικό» στη Συρία.


Ηδη η Τουρκία του Ερντογάν έχει πέσει στην αγκαλιά της Ρωσίας καθώς οι δύο χώρες χρειάζονται ο ένας τον άλλον για μια σειρά βασικών γεωπολιτικών λόγων όπως ενέργεια, πετρέλαια Μέσης Ανατολής, αγωγοί, Αιγαίο, Στενά, Κύπρος και EAST-MED.


Όλα αυτά έχουν καταστήσει την Ελλάδα αυτήν την δεδομένη περίοδο ως την πιο σπουδαία προκεχωρημένη βάση των ΗΠΑ ενώ αναμένεται η μετακίνηση αμερικανικών δυνάμεων στην Αλεξανδρούπολη 

 
 Η φυσική παρουσία αμερικανικών μονάδων επιφανείας και υποβρυχίων επίσης θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη στο Αιγαίο, κοντά στα Στενά…


Πριν λίγο ήρθαν νέες πληροφορίες στη δημοσιότητα για το φαραωνικό σχέδιο του Ρ.Τ.Ερντογάν για τη δημιουργία μιας νέας διώρυγας παράλληλα με τα στενά του Βοσπόρου που θα συνδέει τη Μαύρη Θάλασσα με την Προποντίδα και θα μετατρέψει την ευρωπαϊκή πλευρά της Κωνσταντινούπολης σ’ ένα μεγάλο νησί.


Ο Τούρκος πρόεδρος αναφέρθηκε για πρώτη φορά στη διώρυγα αυτή πριν από έξι χρόνια και επανήλθε στο θέμα στη διάρκεια του πρόσφατου ταξιδιού του στη Σερβία τον περασμένο μήνα προαναγγέλλοντας την έναρξη των εργασιών σε λίγους μήνες.

 
«Η δημιουργία μιας νέας διώρυγας παράλληλα με τον Βόσπορο, που εμείς αποκαλούμε Κανάλι της Κωνσταντινούπολης, είναι το όνειρό μου. Θεού θέλοντος θα βάλουμε τα θεμέλια στα τέλη του 2017 ή στις αρχές του επόμενου έτους… Υπάρχει η διώρυγα του Σουέζ, η διώρυγα του Παναμά και θα υπάρχει και η διώρυγα της Κωνσταντινούπολης», είπε .


Η διώρυγα -το κόστος της οποίας αναμένεται σύμφωνα με κυβερνητικές εκτιμήσεις να αγγίξει τα 10 δισ δολάρια, ποσό πολύ μικρότερο από αυτό που υπολογίζουν οι επικριτές του σχεδίου- εντάσσεται σε μια σειρά φαραωνικών κατασκευαστικών έργων, περιλαμβανομένων αρκετών γεφυρών και ενός τρίτου αεροδρομίου στην Κωνσταντινούπολη, που αναμένεται να ολοκληρωθούν μέχρι την εκατοστή επέτειο του σύγχρονου τουρκικού κράτους το 2023.


Η μήκους 43 χιλιομέτρων διώρυγα θα φθάνει μέσω της λίμνης Κιουτσούκτσεκμετζέ στην Προποντίδα περνώντας μέσα από δάση, αγροτικές εκτάσεις και πηγές γλυκού νερού. Επιστήμονες, ωστόσο, προειδοποιούν ότι θα διαταράξει την ευαίσθητη οικολογική ισορροπία ανάμεσα στη Μαύρη Θάλασσα και την Προποντίδα και οδηγήσει σε αύξηση του υδρόθειου στον Μαρμαρά με αποτέλεσμα μια έντονη μυρωδιά κλούβιου αυγού στην Κωνσταντινούπολη.

 
 Η τουρκική κυβέρνηση υποστηρίζει ότι το έργο είναι αναγκαίο για την αποσυμφόρηση του Βοσπόρου, ο οποίος, όπως λέει, δεν αρκεί πλέον για να καλύψει τις ανάγκες διέλευσης των μεγάλων εμπορικών πλοίων από τη Μαύρη Θάλασσα στην Προποντίδα.
 
 
Κι επισημαίνει ότι διέρχονται ετησίως από εκεί περί τα 53.000 πλοία ετησίως, μεταξύ των οποίων και δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν επικίνδυνα υλικά, αν και τα ατυχήματα είναι σπάνια τα τελευταία χρόνια, εξαιρουμένης μιας πετρελαιοκηλίδας που δημιουργήθηκε το 2003 και της πρόσκρουσης ενός τάνκερ σε μια παραλιακή έπαυλη το 2015.
 
 
Με την κατασκευή του έργου αυτού «ακυρώνεται» η περιβόητη συνθήκη του Μοντρέ η οποία υπογράφηκε το 1936 και με ελληνική έγκριση .

Το έργο του Καναλιού της Κωνσταντινούπολης πρόκειται να κατασκευαστεί στην ευρωπαϊκή πλευρά της πόλης, που συνδέει την Μαύρη Θάλασσα με την Θάλασσα του Μαρμαρά, και οδηγεί στο Αιγαίο και την Μεσόγειο θάλασσα.

Το έργο σχεδιάζει να διχοτομήσει την ευρωπαϊκή πλευρά της Κωνσταντινούπολης, σχηματίζοντας ένα νησί μεταξύ των ηπείρων της Ασίας και της Ευρώπης. Το νησί θα έχει μια ακτογραμμή στην Μαύρη Θάλασσα, την Θάλασσα του Μαρμαρά, και το Βόσπορο. Το νέο κανάλι ναυσιπλοΐας θα παρακάμπτει εντελώς τον Βόσπορο.

Η νέα διώρυγα στοχεύει στην ελαχιστοποίηση του διάπλου των πλοίων στο Βόσπορο. Προορίζεται να είναι έτοιμο για την 100ή επέτειο από την ίδρυση της Τουρκικής Δημοκρατίας το 2023.

Η κατασκευή αυτού του Καναλιού αυτού όμως δύναται να προκαλέσει ακόμα και πόλεμο μεταξύ της Ρωσίας και της Τουρκίας, και εξηγούμεθα .

Ο εκνευρισμός της Μόσχας σχετικά με το έργο αυτό είναι μεγάλος, ειδικά από τότε που ανακοινώθηκε , καθώς σε περίπτωση που η Τουρκία προχωρήσει, πράγμα που ήδη υλοποιείται, στην κατασκευή της διώρυγας τότε ο γεωστρατηγικός ρόλος της Ρωσίας θα δεχθεί ένα σοβαρό πλήγμα.

Σήμερα ένα μεγάλο μέρος του ρωσικού πετρελαίου και φυσικού αερίου μεταφέρεται μέσω δεξαμενόπλοιων, που διέρχονται τα Στενά των Δαρδανελλίων και του Βοσπόρου.

Αν λοιπόν κατασκευαστεί η εν λόγω διώρυγα, η Μόσχα φοβάται πως θα εκτιναχθούν τα τέλη διέλευσης, προκειμένου να αποσβεστούν τα έξοδα από αυτό το μεγάλο έργο.

Ο δεύτερος και μεγαλύτερος φόβος του Κρεμλίνου αφορά την «μέγγενη» στην οποία αναγκαστικά θα μπει ο ρωσικός στόλος, που βρίσκεται στον ναύσταθμο της Σεβαστούπολης, καθώς με την κατασκευή της διώρυγας αφενός ο χρόνος αντίδρασις του, και εξόδου του από τα Στενά, θα μειωθεί αισθητά, ενώ αφετέρου το ΝΑΤΟ μέσω της Τουρκίας, θα «ελέγχει» όλες τις κινήσεις όλων των ρωσικών πολεμικών πλοίων, ακόμα και των υποβρυχίων.

Ομως υπό το πρίσμα της Συμμαχίας Ρωσίας-Τουρκίας το σχέδιο αυτό αντιστρέφεται εις βάρος του ΝΑΤΟ. Ο Ερντογάν θα ελέγχει τα ΝΑΤΟϊκά πλοία και θα μπορεί αν τους κόβει την πρόσβαση με διάφορες προφάσεις…



Συνθήκη Λωζάννης
Δεν έχουν όριο πλέον οι δηλώσεις των Τούρκων επισήμων, σε ότι αναφορά τη Δυτική Θράκη και την μειονότητα που ζει εκεί. Ο αντιπρύτανης του Πολυτεχνείου Μαύρης Θάλασσας καθηγητής Χικμέτ Οκσούζ και επιστημονικώς συνεργάτης του τουρκικού υπουργείου Παιδείας δήλωσε πως η Δυτική Θράκη είναι η περιοχή τιμής του τουρκικού έθνους ενώ έφτασε στο σημείο να μιλήσει ακόμη και για «δημοκρατία της Δυτικής Θράκης»!

Βεβαίως οι δηλώσεις αυτές δεν είναι ούτε τυχαίες ούτε και χωρίς την γνώση της Άγκυρας.
Αντίθετα όλοι αυτοί δρουν ως «προπομποί» μελλοντικών απαιτήσεων της Τουρκίας προς μια Ελλάδα η οποία υποχωρεί συνεχώς και σε όλα τα μέτωπα.

Στο Ινστιτούτο Βαλκανικών Ερευνών του «πανεπιστημίου Θράκης» όπως το ονομάζουν, διοργανώθηκε πάνελ με θέμα συζήτησης: «Ο Σαδίκ Αχμέτ και οι Τούρκοι της Δυτικής Θράκης»
Κατά την εκδήλωση που έγινε στην συνεδριακή αίθουσα Δρ Φεχμί Γιλντίζ, ο αντιπρύτανης του Πολυτεχνείου Μαύρης Θάλασσας καθηγητής Δρ. Χικμέτ Οκσούζ, είπε πως εκεί έγινε: «η πρώτη δοκιμή τουρκικής δημοκρατίας στα Βαλκάνια με την Τουρκική Δημοκρατία Δυτικής Θράκης».

Ο Οκσούζ ανέφερε πως «είναι ανάγκη το τρίγωνο Κύπρος, Τουρκία και Δυτική Θράκη να γίνει καλά γνωστό» και συνέχισε λέγοντας:

«H Δυτική Θράκη έφυγε από τα χέρια μας 104 έτη πριν. Είναι μια τουρκική περιοχή στην οποία επί 104 έτη δόθηκε μεγάλος αγώνας. Είναι η περιοχή τιμής του τουρκικού έθνους. Αναγκαιότητα αυτής της ιδιότητας είναι ο αγώνας που δίνεται εκεί.

Στην Λωζάννη που μπήκαν τα θεμέλια της Τουρκικής Δημοκρατίας και καθορίστηκε η παρουσία της στην διεθνή αρένα, η μόνη μειονοτική κοινότητα που έμεινε με την βούληση μας και υπό την εγγύηση μας εκτός των συνόρων μας είναι αυτή στην δυτική Θράκη».

O Οκσουζ περιέγραψε πως στην περίοδο του Δρ. Σαδίκ Αχμέτ, οι Τούρκοι της Δυτικής Θράκης ξεσηκώθηκαν δυνατά και είπε ¨

«Ότι και αν έκαναν όμως οι Έλληνες δεν μπόρεσαν να αλλάξουν την ισχύ της τουρκικής μειονότητας. Στις 24/7/1995 -αυτήν την ημερομηνία να την χαράξουμε στη μνήμα μας- με μια επιχείρηση που εμφανίστηκε σαν ατύχημα ο Δρ. Σαδίκ Αχμέτ έγινε μάρτυρας. Ευχόμαστε να έχει το έλεος του Αλλάχ».

Η Ισίκ Σαδικ -σύζυγος του Δρ. Σαδίκ Αχμέτ, ανέφερε πως ο σύζυγος της μέχρι την τελευταία του αναπνοή αγωνίστηκε για τους Τούρκους της Δυτικής Θράκης.

Στο πανελ μετείχαν από το Πανεπιστήμιο Κωνσταντινούπολης η βοηθός κοσμήτορα Νιλουφέρ Ερντέμ, από το Πανεπιστήμιο Θράκης ο βοηθός κοσμήτορα Δρ. Αλ Χουσείνογλου και ο ερευνητής και συγγραφέας Οζκάν Χουσείν.

Την εκδήλωση παρακολούθησαν ο αντινομάρχης Αδριανούπολης Γιουσούφ Γκιουλέρ, ο πρύτανης του πανεπιστημίου Θράκης Δρ. Ερχάν Ταμπάκογλου.

Ταυτόχρονα, ακόμα ένα «επεισόδιο» μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας βλέπουν τα ΜΜΕ της γειτονικής χώρας τα οποία κάνουν λόγο για εμπόδια στον… «δρόμο» πλοίων του ελληνικού Λιμενικού Σώματος προς τα Ίμια.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το πρακτορείο DHA, γίνεται αναφορά σε εμπόδιο της τουρκικής ακτοφυλακής σε ελληνικά πλοία να προσεγγίσουν τη βραχονησίδα των Ιμίων.

Όπως μεταδίδεται, «η τουρκική ακτοφυλακή πρόσεξε την κινητικότητα των ελληνικών πλοίων, όταν ξεκίνησαν από την Κω και την Κάλυμνο, και αμέσως κινητοποιήθηκε και ‘δεν έδωσε άδεια στα σκάφη του ελληνικού λιμενικού να προσεγγίσουν τα Ίμια με αποτέλεσμα να αποσυρθούν στην Ψέριμο και την Καλόλιμνο».

Η τουρκική ακτοφυλακή συνέχισε τις περιπολίες της σε απόσταση 5-10 μέτρων από τις βραχονησίδες Ίμια, ενώ Έλληνες ψαράδες που προσπάθησαν επίσης να πλησιάσουν την περιοχή αναγκάστηκαν να επιστρέψουν πίσω, προσθέτουν τα δημοσιεύματα, σύμφωνα με τον ΑΝΤ1.

Όπως αναφέρεται ωστόσο, στις 4 Νοεμβρίου τουρκικά και ελληνικά σκάφη είχαν πλησιάσει τις βραχονησίδες προκειμένου να διασώσουν παράνομους μετανάστες που ναυάγησαν ανοιχτά των Ιμίων.

Πρόκληση των Τούρκων: Ψάλλουν τον εθνικό ύμνο τους στις Οινούσσες [βίντεο]

Κρουαζιέρα ανοιχτά των Οινουσσών διοργάνωσαν την Κυριακή μέλη του τουρκικού κόμματος «Κίνηση για την υπεράσπιση των Εθνικών Δικαιωμάτων», ένα μικρό κόμμα στην Τουρκία, που δεν εκπροσωπείται καν στην τουρκική βουλή.

Με την κίνηση αυτή και κρατώντας τουρκικές σημαίες προσπάθησαν να διαμαρτυρηθούν για την «κατάληψη» του νησιού αυτού από την Ελλάδα, καθώς και άλλων 17 νησιών του Αιγαίου, όπως ισχυρίζονται.

Τα μέλη του εθνικιστικού κόμματος ξεκίνησαν με ένα πλοιάριο από τη Σμύρνη και έπειτα από 45 λεπτά έφτασαν στα ανοιχτά του νησιού.
Last minute: Greek coastal safety boots not brought to Kardak
Ο πρόεδρος του κόμματος, ο δικηγόρος Καντίρ Καρτάλ, μόλις το πλοίο πλησίασε στο 1 μίλι, προέβη και στο απαραίτητο λογύδριο, λέγοντας τα εξής, «όπως βλέπετε, αυτές είναι οι Οινούσσες, οι οποίες είναι ένα από τα 18 νησιά και βραχονησίδες που αφέθηκαν στην Ελλάδα, και για τις οποίες η κυβέρνηση του ΑΚΡ πρέπει να εξηγήσει στην κοινή γνώμη πώς επιτράπηκε να υπάρχει ελληνικός στρατός πάνω στα δικά μας εδάφη».
Last minute: Greek coastal safety boots not brought to Kardak
Δείτε το Βίντεο πατώντας ΕΔΩ

Συνθήκης «Σάικς-Πικό» 
Τριμερή συνάντηση είχαν οι υπουργοί Εξωτερικών της Τουρκίας, του Ιράν και της Ρωσίας στην Αττάλεια για το θέμα της Συρίας. Με την λήξη του πολέμου κατά του ISIS ξεκινάει ο μεγάλος πόλεμος κατά των Κούρδων, Οι Κούρδοι θα είναι ο μεγάλος αντίπαλος, η εθνότητα που χρησιμοποιείται από Ισραήλ-ΗΠΑ για διαμελισμό Ιράν-Τουρκίας-Συρίας.
Ο Τούρκος υπουργός Εξωτερικών Μεβλούτ Τσαβούσγλου, δήλωσε ότι η συνάντηση στην τουρκική πόλη είναι προπαρασκευαστική εν όψει της σχεδιαζόμενης Συνόδου των προέδρων των τριών χωρών στις 22 Νοεμβρίου στο Σότσι της Ρωσίας.
Πρόκειται για την πρώτη Σύνοδο Κορυφής μεταξύ των τριών εγγυητήριων δυνάμεων στις ειρηνευτικές συνομιλίες της Αστάνα.
Last minute: Greek coastal safety boots not brought to Kardak

Ακανθώδη ζητήματα παραμένουν το πολιτικό μέλλον του Σύρου προέδρου Μπασάρ Αλ Άσαντ, αλλά και των Κούρδων της Συρίας, πολύτιμων μέχρι σήμερα συμμάχων και της Ουάσινγκτον στη διαμόρφωση της νέας κατάστασης στην περιοχή.

Last minute: Greek coastal safety boots not brought to Kardak

Ο συριακός στρατός με τη στήριξη των συμμαχικών δυνάμεων, αλλά και της σιιτικής Χεζμπολάχ του Λιβάνου ανακατέλαβε την πόλη Αλμπού Καμάλ.

Η πόλη αποτελούσε προπύργιο του Ισλαμικού Κράτους που βρίσκεται στα σύνορα της Συρίας με το Ιράκ, στον Ευφράτη Ποταμό.

Στην επιχείρηση για την ανακατάληψη της πόλης συμμετείχαν και οι Ιρακινές Λαϊκές Δυνάμεις Κινητοποίησης.

Στη Συρία με το τέλος των μεγάλων επιχειρήσεων εναντίον του ΙΚ ίσως να προοιωνίζεται μια νέα φάση του πολέμου, με τις αντίπαλες πλευρές που έχουν καταλάβει εδάφη από τους τζιχαντιστές να αντιπαρατίθενται.

Η Τουρκία θα κινηθεί εναντίον των Κούρδων.

Ήδη μεταφέρονται τουρκικές δυνάμεις στο χωριό Sheikh Aqil στο Χαλέπι μεταξύ του συριακού Στρατού, των σιιτικών χωριών Zahra / Nubl και των Κούρδων YPG.




πηγη

Δεν υπάρχουν σχόλια: