Παρασκευή 8 Δεκεμβρίου 2017

Επιχειρηματίες σε κατάθλιψη!

800 ιδιοκτήτες μικρομεσαίων επιχειρήσεων στα Χανιά κατέφυγαν στη γραμμή βοήθειας, μιλώντας για άγχος και τάσεις αυτοκτονίας

Ρεπορτάζ
Γιώτα Φλώρου

Πνοή» ανακούφισης στους μικρούς επιχειρηματίες των Χανίων, ώστε να αντεπεξέλθουν στους καιρούς των οικονομικών δυσκολιών και της εργασιακής πίεσης και να ξεπεράσουν τα ψυχολογικά προβλήματα που δημιουργούνται όταν καλούνται να παλέψουν στον αγώνα της επιβίωσης, δίνει η δωρεάν τηλεφωνική γραμμή ψυχολογικής υποστήριξης που δημιούργησε η Ομοσπονδία Εμπόρων Βιοτεχνών Χανίων (ΟΕΒΕΝΧ) για τα μέλη της το καλοκαίρι του 2016, με υπεύθυνο τον ψυχολόγο Μανώλη Καργάκη.


Οπως αναφέρει ο ίδιος στη «δημοκρατία», η γραμμή με αριθμό 2821 111714 λειτουργεί από Δευτέρα έως Παρασκευή, από τις 10 το πρωί έως τη 2 το μεσημέρι, με αστική χρέωση. Είναι σημαντικό ότι, σύμφωνα με την επιστήμη της ψυχολογίας, διασφαλίζεται το απόρρητο των συνομιλιών, που σημαίνει ότι οι επιχειρηματίες μπορούν να καλέσουν και να εκμυστηρευτούν το πρόβλημα που τους απασχολεί χωρίς να χρειάζεται να δώσουν τα προσωπικά τους στοιχεία.


Ο ρόλος της γραμμής είναι καθαρά συμβουλευτικός, δρώντας στο επίπεδο της πρόληψης. «Αν δούμε ότι υπάρχει μεγαλύτερο πρόβλημα, καθοδηγούμε το άτομο που κάλεσε σε μια πιο εξειδικευμένη τηλεφωνική γραμμή ή σε έναν επαγγελματία ψυχικής υγείας» τονίζει ο κ. Καργάκης. 


Αξίζει να αναφέρουμε ότι, μέχρι στιγμής, στη γραμμή έχουν καλέσει περισσότερες γυναίκες, σε ποσοστό που ξεπερνά το 60%, οι οποίες ζητούν καθοδήγηση είτε για τις ίδιες είτε για ένα μέλος της οικογένειάς τους.



«Οι κλήσεις που δέχεται η γραμμή αφορούν τρεις κατηγορίες: Η πρώτη έχει να κάνει με προβλήματα άγχους, που εκδηλώνονται είτε ψυχοσωματικά είτε με κρίσεις πανικού, και εκεί δίνουμε σε όσους καλούν ορισμένους τρόπους διαχείρισης. Την ίδια μέθοδο χρησιμοποιούμε και στη δεύτερη κατηγορία, που έχει να κάνει με τα καταθλιπτικά φαινόμενα, ανάμεσα στα οποία περιλαμβάνεται και ο αυτοκτονικός ιδεασμός. Η τρίτη κατηγορία αφορά τα οικογενειακά προβλήματα και τις διαπροσωπικές δυσκολίες» λέει ο κ. Καργάκης.


Πόσοι κάλεσαν
Μέχρι στιγμής, στους μήνες της λειτουργίας της η γραμμή έχει λάβει περισσότερες από 800 κλήσεις, εκ των οποίων οι περισσότερες -συγκεκριμένα, 200 από αυτές- αφορούσαν αγχώδεις διαταραχές. 



Ακολουθούν 175 κλήσεις για θέματα κατάθλιψης, 110 αφορούν αυτοκτονικό ιδεασμό, 74 κρίσεις πανικού, σε 188 τηλεφωνήματα αναφέρθηκαν οικογενειακά προβλήματα, 43 αφορούν διατροφικές διαταραχές, 27 σεξουαλικά προβλήματα και 17 κακοποίηση - συντροφική βία.


Σύμφωνα με τον υπεύθυνο ψυχολόγο της γραμμής, η διάρκεια των τηλεφωνικών συνεδριών διαρκεί περίπου μισή με μία ώρα, ώστε να καλέσουν όσο περισσότερα άτομα γίνεται. Επίσης, έχουν υπάρξει περιπτώσεις που οι μικροί επιχειρηματίες έχουν καλέσει παραπάνω από μία φορές για να λάβουν συμβουλές για το πρόβλημά τους.

πηγη

Δεν υπάρχουν σχόλια: